Opplev mer av Gud, livet og deg selv!

Dette året vil du oppdage mer av hvem du er skapt til å være. Med spennende opplevelsesturer, solid bibelundervisning, og nye vennskap får du et fundament for resten av livet. Du vil lære å leve livet sammen med Gud – der du er!

+ Spennende opplevelsesturer
+ Lære ved å gjøre
+ Misjonstur
+ Dyktige og engasjerte lærere
Opplevelsestur

I løpet av skoleåret får du oppleve mye, vi drar på en misjonstur, flere teamturer og en opplevelsestur! Vi drar på opplevelsestur på vårsemesteret en helg i Norge med et tema: Friluft, Kreativ eller CitySurf. Hvilken opplevelsestur det blir får du og klassen være med å velge når vi starter skoleåret! Man trenger ingen forkunnskap for noen av turene. Vi har spesielt fokus på fellesskap, mestring og oppleve Gud midt i livet. Les mer om team- og misjonstur under.

Friluft

Har du lyst til å kjenne mer av hva skapelsesverket har å by på? En opplevelsestur med fokus på friluft vil ta deg ut på kule overnattingssteder, spennende aktiviteter og vil passe på å fylle lungene dine med frisk luft!

Kreativ

Vi går inn i det kreative, Gud er Skaperen - vi følger hans eksempel! Opplevelsestur med fokus på kreativ bruker vi hendene og fantasien vår til å gå utenfor boksen, og skape vårt eget uttrykk gjennom håndverk.

CitySurf

Vil du oppleve en ny side av storbyen? Opplevelsestur med fokus på CitySurf tar deg med inn i kulturen for å se hvordan man kan nyte en av Norges storbyer. Vi ser på hva som finnes av god mat, unike uttrykk, kulturopplevelser, og hva Gud har lagt ned akkurat i dette stedet.

Teamturer

Vi reiser på team til ulike steder i Norge, hvor du får praktisere det du lærer. Du får være med på Get Focused, møte menigheter og mennesker du kan bety en forskjell for over hele Norge. Turene er sosiale, trostyrkende og bygger et godt fellesskap. På teamturene besøker vi ungdomsarbeid, gjør godhet i byen og nyter norsk natur. Hvert år sier elevene at teamturene er et av høydepunktene. Hvor vi reiser endrer seg, men vi har blant annet reist til Kristiansand, Stavanger og Bergen.

Misjonstur

Vi reiser til utlandet i ca tre uker, landet blir avslørt i løpet av høsten. De siste årene har vi reist til Thailand og Filippinene. På misjonsturen vil du erfare misjonsarbeid i praksis og få se mer av verden.

Å være på misjonstur er en opplevelse for livet! Du vil møte fantastiske mennesker, en annerledes kultur, mat og natur, og få trosstyrkende erfaringer. Hvert år har vi besøkt de fattige, smakt de lokale rettene, besøkt lokale kirker, bedt for mennesker og lært mye om livet med Jesus. Vi har erfart mange bønnesvar, avslappende dager, ulike aktiviteter og ikke minst møtt og blitt inspirert av langtids misjonærer.

Gjennom misjonsturen vil du se at Gud gjør gode ting i og gjennom deg. Turen er absolutt et høydepunkt i løpet av året og mange opplever å vokse i relasjon med Gud, seg selv og teamet.

Praksis

På bibelskolen ønsker vi at du skal kunne utvikle dine gaver og talenter. Derfor kan praksisen din være noe du vil prøve ut eller noe du har gjort lenge.

Vi tror at utvikling og læring skjer i spennet mellom solid undervisning og levd liv. Vi ønsker at du skal få se mer av hvem du er skapt til å være og oppdage hvordan du lever med Gud – der du er. Du kan ha praksis i Tønsberg Frikirke eller en annen menighet. Du kan blant annet velge praksis i ungdomsarbeid, barnearbeid, lovsang, bønn, teknisk eller tv-produksjon.

Godhet

Vi ønsker å vise Guds kjærlighet til menneskene i byen vår. I godhets-faget vil vi både gjøre praktisk godhet mot de som trenger det og menneskene i byen vår. Godhet var noe som kjennetegnet livet til Jesus. Hvorenn han var fikk folk erfare at Han elsket de. En gang i uken har vi godhet på timeplanen nettopp for å gi videre av det Gud har gitt oss. En godhet som ikke bare forblir med tanker eller ord, men som er praktisk og menneskene rundt oss kan erfare.

Timeplan

En normal uke på Tønsberg Bibelskole vil inneholde:

Bønn & Lovsang - Vi starter hver morgen med en time bønn og lovsang sammen (kl 8-9)

Undervisning - Etter bønn og lovsang har vi skoledag frem til kl15.30 mandag-torsdag. Dette innebærer undervisningstimer, fysisk aktivitet, disippelgrupper og annet.

Fysisk aktivitet - En fast dag i uka etter lunsj har vi fysisk aktivitet.

Disippelgruppe - En fast dag i uka etter lunsj  deler vi klassen inn i mindre grupper der vi snakker om livet, hvordan det går, ber og bygger vennskap.

Godhet - En fast dag i uka setter vi av noen timer i skoletiden til å gjøre godhet i byen vår. For mer info om godhetsfaget se egen tekst lenger oppe.

Fredager - Har vi som regel fri. Denne dagen kan derimot forandres ettersom vi reiser på teamtur, opplevelsestur og andre aktiviteter.

Timeplanen gir et inntrykk av hvordan en uke på Tønsberg Bibelskole ser ut. Variasjon og forandring vil forekomme.

I tillegg til den vanlige timeplanen deltar vi på gudstjenester i Tønsberg Frikirke søndager kl. 11.00.

Felleskap

En av de beste tingene med bibelskolen er fellesskapet og relasjonene man bygger i løpet av året. Hver uke møtes vi i disippelgrupper. Her er det mye rom for både latter og de dype samtalene. Vi snakker om livet, hvordan man har det og temaer som kan utfordre oss.
Gjennom en måned vil det også være sosiale kvelder hvor vi er sammen og har det gøy. Det kan være alt fra pizza-, bål-, julegrøt- og temakveld.

Flere spørsmål?